UNIVERSITATEA “ŞTEFAN CEL MARE ” DIN SUCEAVA
REGULAMENTUL PROPRIU PRIVIND ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA EXAMENULUI DE ADMITERE ÎN CICLURILE DE STUDII UNIVERSITARE DE LICENŢĂ, MASTER ŞI DOCTORAT PENTRU ANUL UNIVERSITAR 2014-2015
ACŢIUNI PRELIMINARII- Popularizarea structurii universităţii şi a probelor de concurs prin mass-media (presă, radio);
- Organizarea „PANOULUI ADMITERII” la intrarea în universitate (facultăţile, domeniile şi cifrele de şcolarizare, documentele necesare pentru înscriere, avertizarea candidaţilor asupra modului de prezentare la concurs şi asupra normelor ce se cer respectate pe parcursul desfăşurării probelor etc.);
- Distribuirea pliantului „Admiterea 2014”;
- Realizarea paginii web privind admiterea: www.usv.ro/admitere.
- ORGANIZAREA ADMITERII
- Admiterea la Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava se organizează pe locuri finanţate prin granturi de studii. Cifra de şcolarizare a universităţii noastre, asumată de Rectorul Universităţii, conform art. 200 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, este defalcată pe facultăţi şi domenii de licenţă, corespunzător capacităţii de şcolarizare stabilite de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior.
- Ciclul de studii universitare de licenţă se organizează pe domenii de licenţă, potrivit Nomenclatorului domeniilor, al structurilor instituţiilor de învăţământ superior şi al specializărilor/programelor de studii universitare autorizate să funcţioneze provizoriu sau acreditate în Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava, candidaţii putând opta în ordinea preferinţelor pentru mai multe domenii/programe de studii, conform Anexei nr. 1.
- Constituirea formaţiilor de studiu pe programe de studii se va face după exprimarea opţiunilor de către candidaţii declaraţi admişi şi înmatriculaţi în cadrul universităţii noastre, cu condiţia ca formaţiile de studiu să poată funcţiona şi economic. Un program de studii are, de regulă, minim 30 de studenţi echivalenţi la licenţă, respectiv minim 20 de studenţi echivalenţi la masterat.
- Admiterea se organizează în două sesiuni:
Sesiunea I: 14-31 iulie 2014
Sesiunea II: 08-19 septembrie 2014
- Calendarul de admitere pentru ciclurile de studii universitare de licenţă şi master:
- Admiterea se organizează pe bază de concurs de admitere, care poate consta din: probe sportive, probe de aptitudini vocaţionale, test grilă, interviu pentru testarea cunoştinţelor şi a capacităţilor cognitive, notele la probele de bacalaureat şi media de la bacalaureat, respectiv media de la licenţă, conform metodologiilor facultăţilor aprobate de Senatul universităţii. Centralizarea probelor se regăseşte în Anexa nr. 2.
- Candidaţii la admitere
- Participanţii la concursul de admitere în ciclul de studii universitare de licenţă pot fi absolvenţii de liceu cu diplomă de bacalaureat sau echivalentă cu aceasta şi/sau studenţii /absolvenţii care vor să urmeze un al doilea program de studii de licenţă.
- La admiterea în ciclul de studii universitare de master pot candida absolvenţii cu diplomă de licenţă ai ciclului de studii universitare de licenţă organizate conform Legii nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, cu modificările şi completările ulterioare, absolvenţii cu diplomă de licenţă sau echivalentă ai studiilor universitare de lungă durată organizate conform Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi absolvenţii studiilor efectuate în străinătate şi recunoscute de către direcţia de specialitate ca fiind cel puţin studii universitare de licenţă.
- (1) La admiterea în ciclul de studii universitare de doctorat pot candida absolvenţii cu diplomă de licenţă sau echivalentă a studiilor universitare de lungă durată organizate conform Legii nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi absolvenţii cu diplomă de master ai ciclului de studii universitare de master organizate conform Legii nr. 288/2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi absolvenţii studiilor efectuate în străinătate şi recunoscute de către direcţia de specialitate ca fiind cel puţin studii universitare de master.
- Admiterea la studiile universitare de doctorat se va face conform Codului studiilor universitare de doctorat şi Metodologiei privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere la studii universitare de doctorat (CSUD).
- Pot candida la admiterea în toate ciclurile de studii universitare cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi ai Confederaţiei Elveţiene în aceleaşi condiţii prevăzute de lege pentru cetăţenii români, inclusiv în ceea ce priveşte taxele de şcolarizare. Recunoaşterea studiilor efectuate de către aceştia în afara României se va realiza de către direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale înainte de înscrierea candidaţilor la concursul de admitere, fiecare candidat având obligaţia de a prezenta la înscrierea la concurs atestatul de recunoaştere a studiilor.
- La admiterea în toate ciclurile de studii universitare cu predare în limba română, cetăţenii străini au obligaţia să prezinte un certificat de competenţă lingvistică pentru limba română eliberat de către instituţii abilitate de Ministerul Educaţiei Naţionale. Aceeaşi condiţie se impune şi în cazul transferurilor studenţilor între instituţiile de învăţământ superior acreditate care, potrivit legii, au dreptul să şcolarizeze cetăţeni străini. În situaţia în care studentul se transferă de la o universitate din străinătate, aceasta trebuie să fie recunoscută de statul român .
- Candidatul admis la mai multe universităţi poate studia la universitatea noastră pe locuri finanţate prin granturi de studii, prin prezentarea dosarului cu actele în original. Neprezentarea diplomei de bacalaureat/licenţă sau echivalentă acesteia în original, din vina exclusivă a candidatului admis, până inclusiv în ultima zi de înmatriculare, duce la pierderea locului finanţat prin granturi de studii.
- Un candidat poate fi admis şi înmatriculat ca student la cel mult două programe de studii concomitent, indiferent de instituţiile de învăţământ care le oferă. Un candidat declarat admis poate beneficia de finanţare prin granturi de studii pentru un singur program de licenţă, pentru un singur program de master şi pentru un singur program de doctorat. Candidatul declarat admis la mai multe facultăţi optează pentru programul de studii care va fi finanţat prin granturi de studii prin depunerea diplomei de bacalaureat sau a ciclului de studii universitare anterior absolvit, după caz, în original, la facultatea pe care doreşte să o urmeze, respectând termenul de depunere stabilit de aceasta din urmă.
- Dosarele candidaţilor respinşi (sau ale celor care renunţă la locul obţinut prin admitere) vor fi restituite, fără perceperea unor taxe, în cel mult două zile lucrătoare, de la depunerea cererii.
- Absolvenţii cu diplomă de licenţă ai învăţământului superior particular au dreptul să urmeze un al doilea domeniu în instituţiile de învăţământ superior de stat pe locurile finanţate prin granturi de studii, în urma concursului de admitere.
- Studenţii care au obţinut în perioada studiilor liceale distincţii la olimpiadele şcolare internaţionale pot urma, la cerere, fără taxe de şcolarizare, cursurile a două facultăţi în instituţii de învăţământ superior de stat.
- Candidaţii care au obţinut în perioada studiilor liceale distincţii la olimpiadele şcolare şi/sau la alte concursuri naţionale sau internaţionale sunt declaraţi admişi pe locuri finanţate prin granturi de studii.
- Candidaţii care au obţinut Certificatul de agrementare în cadrul concursului „Student pentru 1 zi” vor fi scutiţi de la plata taxei de înscriere şi a taxei de înmatriculare în cadrul concursului de admitere pentru anul universitar 2014-2015.
- Admiterea la studiile de licenţă/master a candidaţilor de origine română din Republica Moldova şi Ucraina, care au diplomă de bacalaureat/licenţă obţinută în România, se va face în ordinea descrescătoare a mediei de admitere, realizate pe baza criteriilor aplicate de fiecare facultate. Candidaţii depun cerere la Relaţii Internaţionale şi dosarele de înscriere la fiecare facultate. Facultăţile vor comunica Serviciului de Relaţii Internaţionale mediile de admitere ale candidaţilor spre a fi întocmită lista finală de admitere a acestora. Ei vor fi înmatriculaţi pe locurile finanţate prin granturi de studii sau pe locurile cu taxă, fiind scutiţi de plata taxelor pentru înscriere şi înmatriculare.
- Admiterea la studiile de licenţă, cu scutire de plată a taxelor de şcolarizare, pentru candidaţii de etnie rromă, se va face descrescător, la nivel de universitate, pe baza mediei de admitere, calculată ca medie ponderată între nota obţinută la proba scrisă de la bacalaureat la limba română (50%) şi nota de la proba la alegere a profilului şi specializării de la bacalaureat (50%).
- Candidaţii de la Art. 20 se vor adresa cu cereri scrise, însoţite de actele necesare înscrierii la admitere.
- CRITERII SPECIFICE FACULTĂŢILOR
- Criteriile specifice facultăţilor pentru candidaţii la admiterea în ciclurile de studii universitare de licenţă, de master şi de doctorat se găsesc în anexe la Regulament şi fac parte integrantă din acesta.
- ÎNSCRIEREA şi înmatricularea CANDIDAŢILOR
- Taxele de înscriere şi înmatriculare pentru ciclurile de studii universitare de licenţă, master şi doctorat sunt stabilite conform Hotărârii Senatului 42/1.04.2013 pentru concursul de admitere.
Facultatea |
Taxa înscriere (lei) |
Taxa înmatriculare (lei) |
Avans |
|||
licenţă |
masterat |
doctorat |
licenţă+ master |
doctorat |
||
FEFS |
100 lei |
100 lei |
100 lei |
200 lei |
||
DSDU |
100 lei |
100 lei |
200 lei |
|||
FIA |
100 lei pentru fiecare domeniu |
100 lei |
100 lei |
100 lei |
100 lei |
200 lei |
100 lei pentru cursul postuniversitar de specializare |
||||||
FIESC |
100 lei pentru maxim două programe de studiu |
100 lei pentru maxim două programe de masterat |
100 lei |
100 lei |
100 lei |
200 lei |
20 lei – se adaugă pentru fiecare program de studiu suplimentar |
20 lei – se adaugă pentru fiecare program de studiu suplimentar |
|||||
FIM |
50 lei – indiferent de numărul de domenii |
50 lei – indiferent de numărul deprograme de masterat |
100 lei |
100 lei |
100 lei |
200 lei |
FIG |
150 lei – indiferent de numărul de programe de studii |
150 lei – indiferent de numărul de programe de masterat |
100 lei |
100 lei |
100 lei |
200 lei |
FLSC |
100 lei pentru fiecare program de studiu din cadrul fiecărui domeniu |
100 lei pentru fiecare program de studiu |
100 lei |
100 lei |
100 lei |
200 lei |
150 lei pentru înscrierea la maxim trei programe de studii din cadrul domeniului Limbă şi Literatură |
150 lei pentru înscrierea la maxim trei programe de studiu din cadrul domeniului Limbă şi Literatură |
|||||
FS |
100 lei pentru un domeniu |
100 lei |
100 lei |
100 lei |
100 lei |
200 lei |
150 lei pentru înscrierea la cele două domenii |
||||||
FSEAP |
100 lei pentru un înscrierea la un singur program de studiu (ZI sau ID) |
100 lei pentru un înscrierea la un singur program de studiu |
100 lei |
100 lei |
100 lei |
300 lei |
150 lei pentru înscrierea la mai mult de un program de studiu (ZI sau ID), indiferent de numărul acestora |
150 lei pentru înscrierea la mai mult de un program de studiu |
|||||
FSE |
100 lei |
100 lei |
100 lei |
200 lei |
||
FSE-DSPP |
20 lei |
200 lei (pentru postuniv) |
- Scutiri de plata taxei de înscriere se acordă următoarelor categorii de candidaţi:
- orfanii de ambii părinţi, pentru candidaţii cu vârsta mai mică de 26 de ani;
- candidaţii proveniţi de la Casele de copii sau din plasament familial, pentru candidaţii cu vârsta mai mică de 26 de ani;
- copiii personalului didactic aflat în activitate în instituţii de învăţământ;
- candidaţii bolnavi de TBC, care se află în evidenţa unităţior medicale, sau candidaţii care suferă de diabet, boli maligne, sindromuri de malabsorbţie grave, insuficienţă renală cronică, astm bronşic, epilepsie, cardiopatii congenitale, hepatită cronică, glaucom, miopie gravă, boli imunologice, cei infestaţi cu virusul HIV sau bolnavi de SIDA, spondilită anchilozantă sau reumatism articular, cu handicap motoriu;
- candidaţii salariaţi ai Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava şi copiii lor.
- (1) Reducerea cu 50% a taxei de înscriere se acordă pentru candidaţii cu vârsta mai mică de 26 de ani orfani de un părinte, cu ambii părinţi şomeri sau cu alte situaţii speciale, pe baza documentelor justificative.
- Scutirea (reducerea) de plată a taxelor de înscriere la concurs se face numai pe baza actelor (dovezilor) prezentate de candidaţi, din care să rezulte că fac parte din una din categoriile enumerate anterior.
- Preşedintele Comisiei de Admitere pe facultate va decide cu privire la posibilitatea scutirii, respectiv a reducerii taxelor, în cazul candidaţilor provenind din familiile cu venituri mici, precum şi a altor categorii care nu se regăsesc mai sus.
- Primirea dosarelor şi efectuarea înscrierii vor avea loc numai dacă cererile-tip de înscriere sunt completate şi codificate corect de candidaţi, dacă dosarele au toate actele prevăzute, iar candidaţii au dreptul de înscriere conform acestor acte. Orice neclarităţi vor fi rezolvate de către preşedintele Comisiei de admitere pe facultate.
- Dosarul de înscriere la concursul de Admitere 2014 trebuie să conţină:
- cerere de înscriere tip;
- diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă cu aceasta, în original, sau adeverinţă (pentru promoţia 2014) în care se menţionează media generală de la bacalaureat, mediile obţinute la probele examenului de bacalaureat, termenul de valabilitate şi că nu a fost eliberată diploma de bacalaureat;
- pentru candidaţii care se înscriu la o altă facultate, în locul diplomei de bacalaureat se va anexa o copie legalizată a acesteia precum şi o adverinţă eliberată de facultatea unde a fost depus originalul diplomei de bacalaureat şi o copie a legitimaţiei de înscriere la concurs la prima facultate, care se autentifică după original de către secretariatul la care se face înscrierea;
- copie legalizată după diploma de bacalaureat;
- foaia matricolă pentru studiile liceale;
- diploma de licenţă (diploma echivalentă acesteia) sau diploma de absolvire pentru absolvenţii care doresc să urmeze un al doilea domeniu sau să se înscrie pentru continuarea studiilor, în original şi copie legalizată;
- dacă este cazul, documentul în original care atestă distincţia obţinută la faza naţională sau internaţională a unor olimpiade şcolare sau Certificatul de agrementare eliberat de Universitatea „Ştefan cel Mare” în urma concursului „Student pentru 1 zi”;
- certificatul de naştere în copie legalizată;
- certificatul de căsătorie în copie legalizată (dacă este cazul);
- cerere prin care se solicită înscrierea în documentele de studii şi a numelui dobândit ulterior (prin căsătorie sau prin Hotărâre Judecătorească), unde este cazul;
- adeverinţă din care să rezulte calitatea de student (pentru studenţii care urmează un al doilea program de studii, cu precizarea numărului de semestre finanţate de la buget);
- diploma de licenţă (diploma echivalentă acesteia) sau diploma de absolvire pentru absolvenţii care doresc să urmeze un al doilea program de studii, în original sau copie legalizată;
- foaia matricolă de la facultate sau suplimentul de la diploma de licenţă, în original, absolvenţii care doresc să urmeze un al doilea program de studii;
- adeverinţă medicală tip eliberată de medicul de familie sau cabinetele medicale ale unităţilor de învăţământ preuniversitar şi vizată de cabinetul medical al universităţii, dacă este cazul. Adeverinţele care nu au consemnate eventuale tulburări în starea de sănătate pot fi depuse de candidaţi la dosarul de înscriere fără viza Cabinetului Medical Studenţesc;
- copie după buletinul/cartea de identitate;
- chitanţa de plată a taxei de înscriere (eliberată de casieria universităţii) sau acte doveditoare pentru scutirea de taxă (unde este cazul);
- 4 poze tip buletin.
(2) Pentru Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport, la actele menţionate la art. 29 alin, (1), se vor adăuga:
- Adeverinţă medicală tip eliberată de medicul de familie cu menţiunea „Clinic sănătos. Apt pentru înscrierea la facultate”;
- Electrocardiograma (ECG) efectuată şi interpretată la un medic specialist cardiolog care să specifice „ECG (sau EKG) normală”.
- Adeverinţa de la medicul de familie va fi adusă la Cabinetul medical studenţesc nr. 1 (situat în incinta Căminului studenţesc nr.1) împreună cu actele medicale menţionate mai sus şi va fi vizată de medic cu menţiunea „Apt pentru examen de admitere la Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport”.
- Adeverinţă de la federaţia de specialitate din care să rezulte că este campion naţional, european, mondial sau olimpic.
- Cerere de înscriere tip;
- Diploma de bacalaureat în original;
- Diploma de absolvire a studiilor universitare de licenţă (ciclul I) sau a studiilor de lungă durată, după caz – în original;
- Copia legalizată a diplomei de absolvire a studiilor universitare de licenţă/lungă durată;
- Suplimentul la diplomă/foaia matricolă de la studiile universitare de licenţă/lungă durată;
- Certificatul de naştere – copie legalizată;
- Cartea de identitate – copie;
- Certificatul de căsătorie – copie legalizată (unde este cazul);
- Adeverinţă medicală tip eliberată de medicul de familie sau cabinetele medicale ale unităţilor de învăţământ preuniversitar şi vizată de cabinetul medical al universităţii, dacă este cazul. Adeverinţele care nu au consemnate eventuale tulburări în starea de sănătate pot fi depuse de candidaţi la dosarul de înscriere fără viza Cabinetului Medical Studenţesc;
- 2 fotografii tip;
- Chitanţa de plată a taxei de înscriere (eliberată de casieria universităţii).
- Zilnic, preşedintele Comisiei de admitere pe facultate verifică dosarele primite şi asigură corectitudinea înscrierii, prin semnătură.
- De organizarea concursului de admitere pe domenii/programe de studiu răspund facultăţile.
- La facultăţile unde se susţin interviuri, probe practice şi probe de aptitudini vocaţionale, pe baza băncii de date şi a graficului de desfăşurare stabilit, se va asigura repartizarea nominală a candidaţilor pe zile, săli şi ore, listele nominale elaborate pe calculator fiind afişate la „Panoul admiterii” cu minimum 12 ore înaintea începerii primei probe de concurs.
- Orice sesizare a candidaţilor privind exactitatea datelor din aceste tabele se verifică imediat, corecturile efectuându-se direct pe listele afişate cu cel puţin o oră înainte de începerea primei probe.
- STABILIREA SUBIECTELOR PENTRU PROBELE DE CONCURS
- Subiectele pentru examenele scrise, probele practice şi probele de aptitudini vocaţionale de concurs se stabilesc ţinându-se seama de următoarele criterii:
- să fie în strictă conformitate cu programa de Bacalaureat 2014;
- pentru disciplinele neincluse la bacalaureat să fie în strictă conformitate cu programa şcolară parcursă de absolvenţii de liceu promoţia 2014;
- să asigure o cuprindere echilibrată a materiei şi să poată fi rezolvate de un candidat cu pregătire bună, în limita timpului destinat fiecărei probe;
- să facă posibilă aprecierea obiectivă a pregătirii candidaţilor, a capacităţii lor de gândire şi a aptitudinilor pentru specializarea aleasă.
- Rezultatele probelor se trec direct cu cerneală albastră sau neagră în cataloagele alfabetice, sub controlul şi verificarea preşedintelui comisiei pe facultate. Eventualele corecturi în aceste cataloage se fac cu cerneală roşie.
- Greşelile constatate se corectează în memoria calculatorului. Pe calculator se calculează mediile finale ale concursului şi se procedează la stabilirea rezultatului concursului.
- Cataloagele utilizate, ştampilate şi înseriate înainte de concurs, se păstrează în arhivă în aceleaşi condiţii ca şi cataloagele şi matricolele din timpul studiilor.
- STABILIREA ŞI COMUNICAREA REZULTATELOR
- Media generală de admitere a fiecărui candidat, pentru toate ciclurile de studii universitare, indiferent de modul în care s-a desfăşurat concursul de admitere, se calculează conform formulelor şi metodologiilor stabilite de fiecare facultate, fără rotunjire şi nu poate fi mai mică decât 5 (cinci).
- Admiterea se face în ordinea descrescătoare a mediei generale, în limita numărului de locuri planificate pentru fiecare domeniu. În cazul mediilor egale pe ultimul loc, departajarea se face conform metodologiei fiecărei facultăţi.
- Candidaţii declaraţi admişi trebuie să achite taxa de înmatriculare conform art. 23.
- Candidaţii admişi cu taxă vor achita la înmatriculare şi un avans din taxa de şcolarizare (conform art. 23).
- Candidaţii care nu se înmatriculează până la 30 iulie 2014, respectiv 18 septembrie 2014 (pentru candidaţii declaraţi admişi în sesiunea septembrie), vor fi declaraţi respinşi.
- Locurile finanţate prin granturi de studii, care se eliberează din diverse motive, vor putea fi ocupate numai de candidaţii care au achitat taxa de înmatriculare, în ordinea descrescătoare a mediilor.
- CONTESTAŢII
- Contestaţiile cu privire la rezultatele examenului de admitere se depun la Comisia de admitere pe facultate în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor şi se rezolvă de către aceeaşi comisie. La probele orale şi de aptitudini nu se admit contestaţii.
- Validarea modificării atrage după sine recalcularea mediei generale a candidatului respectiv, precum şi aducerea acestuia pe poziţia corespunzătoare din lista generală de clasificare a candidaţilor, în ordinea mediilor. După expirarea termenului de depunere şi rezolvare a contestaţiilor, rezultatele concursului de admitere se consideră definitive şi nu mai pot fi modificate.
- Candidatul căruia i s-a admis contestaţia dobândeşte calitatea de student dacă obţine media generală mai mare decât a ultimului candidat admis iniţial. În cazul în care obţine o medie egală cu a ultimului candidat admis iniţial, se aplică criteriile de departajare precizate în metodologia fiecărei facultăţi.
- Orice modificare apărută în listele candidaţilor admişi trebuie obligatoriu afişată la loc vizibil.
- Rezultatele privind Admiterea 2014 la toate facultăţile pot fi obţinute şi de pe pagina web: www.admitere.usv.ro.
- DISPOZIŢII FINALE
- Locurile rămase neocupate după cele două sesiuni de admitere se redistribuie de către Senatul universităţii în cadrul aceluiaşi ciclu de studii universitare.
Preşedinte Comisie de admitere la nivel de universitate,
Prorector, Prof. univ. dr. Mircea A. DIACONU